2011-01-05 ? 01:17:14

Presentation av mig

Tänkte att jag skulle presentera mig själv;
Jag heter då Linnéa och fyller 16 i år.
Jag bor med min familj på en liten gård en bit utanför Borås.
Jag har alltid varit intresserad av djur och fick mina första kaniner när jag var 6 år gammal.
När jag var 7 år började jag rida på ridskola en dag i veckan vilket jag fortsatte med i ca 6 år.
Under sista sommaren på ridskolan lånade vi hem en av deras ponnysar under sommaren, en lat C-ponny vid namn Lou Lou. Även om hon kanske inte var den ponny jag önskat var jag ändå nöjd över att bara få ha en "egen" häst i några veckor.
När min favorithäst plötsligt dog hade jag ingen lust att fortsätta och därmed slutade jag.
Jag red inget överhuvudtaget på ca ett halvår.
Mamma fick höra talats som en snäll C-ponny som stod i närheten och ägarna letade foder värld till.
Mina föräldrar gick överaskande med på att låta mig ha ponnyn på foder.
Pappa trodde väl mest att jag skulle tröttna efter ett tag men så blev det inte.
När ponnyns ägare plötsligt var tvungna att ta hem henne igen började vi leta efter en ny häst att ha på foder vilket var mycket lättare sagt än gjort.
Efter en del övertalning gick mamma och pappa med på att köpa mig en egen häst eftersom att de också insett hur svårt det var att hitta en lämplig häst i närheten att ha på foder.
Jag var och provred ett flertal D-ponnysar men antingen hade dom inte det jag sökte efter eller så gick dom inte igenom besiktningen.
Efter ett antal provridningar hittade jag äntligen en ponny jag fastnade för, ett arabiskt fullblod vid namn Zantoria.
Jag bara kände att detta var min häst.
Sagt och gjort så köpte vi ponnyn som enligt mig var helt underbar.
Nu har jag haft Zanta i strax över 2 år och hon är fortfarande helt underbar.
Dock är hon lite svår, inte dum, bara svårt att få henne att arbeta rätt vilket hennes föregående ägare var noga med att upplysa mig om.
Envis och har mycket egen vilja men genomsnäll.

Ja, så gick det till från att jag började på ridskola till att jag fick min första egna häst (;

Som person är jag ganska lugn, även om jag såklart kan flamsa runt ibland också.
Jag älskar att skratta och vill gärna umgås med personer som delar min humor och också har lätt för att skratta.
Med människor jag inte känner såväl blir jag ofta ganska tillbakadragen,
jag vill inte "göra fel" och har ganska lågt självförtroende - so that´s why.
Men med människor jag känner mig trygg tillsammans med pratar jag som bara den när jag väl kommer igång (;
Jag har väldigt lätt att känna empati för andra och kan därför inte kolla på sorgliga filmer eftersom att jag lever mig in i hur människorna känner.
Ett annat stort intresse som ligger mig varmt och hjärtat är mode.
Allt som har med kläder, skor, väskor m.m intresserar mig.
En av mina stora drömmar är att en dag äga mitt eget märke.
Så, där fick ni en liten inblick i vem jag är, hoppas ni orkade läsa allt
(; 


Kommentarer
Ellen

hahah omg bara när jag ser de bilderna ifrån korridoren börjar jag skratta hahah xD kolla dina meddelanden på fb :)<3

2011-01-06 @ 23:12:47
URL: http://rosaapan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!